• Hétfőtől–Péntekig: 9:00–17:00, Szombat: 9:00-12:00 (Márc. 1-től Szept. 30-ig)
  • 6728 Szeged, Algyői út 58.
  • +36 62 466 176

Z900 RS SE 2023

5 690 500 Ft

Z900 RS SE 2023

TREU SPIRIT

Iconic “Yellow Ball” Styling

Drawing from Kawasaki’s collection of legendary machines, the Z900RS SE’s styling is reminiscent of the iconic “Yellow Ball,” a black and yellow version of the orange and brown “Fireball” paint of the original Z1.

Brembo Brakes

Front brake package with Brembo components (discs, calipers, pads) offers stronger stopping power and contributes to even more precise control and greater ease of use

Supple Suspension

Complementing the large diameter inverted fork, Öhlins rear suspension offers both increased ride comfort and a more planted feel.

Strong, Smooth In-Line Four Engine

Like the Z1, the Z900RS features a 948cc-class In-Line Four – an engine configuration that inherently offers a great balance of power and manageability. Tuning focuses on the low-mid range. Revs build in a measured, but very determined manner, giving the rider a sense of connectedness between the throttle and rear wheel.

KTRC (Kawasaki TRaction Control)

Contributing to rider reassurance, the Z900RS SE is equipped with advanced Kawasaki rider support technology. KTRC features two modes that cover a wide range of riding conditions, offering either enhanced sport riding performance or the peace of mind to negotiate slippery surfaces with confidence. Riders may also elect to turn the system off.

Assist & Slipper Clutch

Race-inspired clutch technology offers both a much lighter feel at the lever, as well as a back-torque limiting function that helps prevent rear-wheel hop when downshifting.

Radial-pump

Radial-pump front brake master cylinder also contributes to the superb control and feel offered by the calipers. For added braking reassurance, ABS is a standard feature on the Z900RS SE.

Kawasaki’s First Tuned Exhaust Note

While Kawasaki In-Line Four engines are historically renowned for their great-sounding exhausts, this the first time that Kawasaki has conducted sound research to craft a model’s ideal exhaust note. Designed to elicit rider response, the sound tuning focused on the engine’s initial roar to life, idling and low-speed riding where the rider is best able to enjoy the exhaust’s deep rumble.

MOTOR
Motor típus Folyadékhűtéses, négyütemű soros, négyhengeres
Lökettérfogat 948 cm³
Furat x Löket 73.4 x 56 mm
Kompresszióarány 10.8:1
Szelepvezérlés DOHC, 16-szelepes
Indítás Elektromos
Kenés Kényszerkenéses, nedves karter
FÉKEK ÉS FELFÜGGESZTÉS
Fék [első] / Első fék típusa Dupla úszóágyazású 300 mm tárcsa Dupla, szemben álló 4-dugattyús féknyereg
Fék [hátsó] / Hátsó fék típusa Egyoldali, hullámos 250 mm-es féktárcsa, Féknyereg: egydugattyús
Felfüggesztés [első] 41 mm fordított villa húzófokozati csillapítással és rugóelőfeszítés állítással
Felfüggesztés [hátsó] gáztöltésű lengéscsillapító, fokozatmentes húzófokozati csillapítással és előfeszítés állítással
TELJESÍTMÉNY ÉS ERŐÁTVITEL
Maximális teljesítmény (EU Spec) 82 kW {111 LE} / 8,500-es fordulaton
Fogyasztás 5.2 l/100 km
CO2 kibocsátás 124 g/km
Maximális nyomaték (EU Spec) 98.5 N•m {10 kgf•m} / 6,500-es fordulaton
Áttétel 6-sebességes
Véghajtás O-gyűrűs lánc
Primer áttételi arány 1.627 (83/51)
1. fokozat 2.917 (35/12)
2. váltóáttét 2.059 (35/17)
3. váltóáttét 1.650 (33/20)
4. váltóáttét 1.409 (31/22)
5. váltóáttét 1.222 (33/27)
6. váltóáttét 0.967 (29/30)
Tengelykapcsoló Nedves többtárcsás, kézi
VÁZ ÉS MÉRETEK
Váz típus Rács szerkezetű, nagy szilárdságú acélcső
Utánfutás 98 mm
Rugóút, első 120 mm
Rugóút, hátsó 140 mm
Gumi [első] 120/70ZR17M/C (58W)
Gumi [hátsó] 180/55ZR17M/C (73W)
H x Sz x M 2,100 x 865 x 1,150 mm
Tengelytáv 1,470 mm
Hasmagasság 140 mm
Ülésmagasság 845 mm
Üzemanyag mennyiség 17 liter