
A Ninja H2R igazi motorkerékpáros mérföldkőnek számít, amely a maximumra van hangolva, s a jelenlegi technológiai lehetőséget tekintve a csúcs a motoriparban. Amikor a Kawasakinak először fogant meg a Ninja H2R gondolata a fejében, az alapkoncepció az volt, hogy egy olyan gépet alkossanak, amely olyan gyorsulást teszi lehetővé, amilyet legtöbb motoros még korábban sosem tapasztalt.
Ennek eléréséhez a kulcsot a supercharger (feltöltős) motor jelentette, amelyet teljesen házon belül fejlesztett ki a Kawasaki Heavy Industries (KHI) csoport: Gázturbinák és Gépek, Űrrepülés és Vállalati Technológiák Divíziója.
“Built Beyond Belief”, azaz azért készült, hogy minden képzeletet felülmúljon.
Ezt a motort nem gyártják közúti használatra,
Motor típus | Folyadékhűtéses, négyütemű soros, négyhengeres Superchargerrel |
Lökettérfogat | 998 cm³ |
Furat x Löket | 76 x 55 mm |
Kompresszióarány | 8.3:1 |
Szelepvezérlés | DOHC, 16-szelepes |
Üzemanyagrendszer | Üzemanyag-befecskendezés: Ø 50 mm x 4 dupla injektorral |
Indítás | Elektromos |
Kenés | Kényszerkenéses, olajhűtéses nedves karter |
Fék [első] / Első fék típusa | Dupla úszóágyazású ø330 mm-es Brembo tárcsák, dupla, radiálisan szerelt, 4 dugattyús féknyereg |
Fék [hátsó] / Hátsó fék típusa | Egytárcsás, ø250 mm-es Brembo tárcsa, szemben álló ikerféknyereg |
Felfüggesztés [első] | ø43 mm-es, fordított teleszkópvilla, rugó-előfeszítéssel, top-out rugókkal |
Maximális teljesítmény (EU Spec) | 240 kW {326 LE} / 14,000-es fordulaton |
Korlátozott teljesítményű verzió | N/A |
35 kW-ig fojtás | N/A |
Fogyasztás | N/A |
CO2 kibocsátás | N/A |
Maximális nyomaték (EU Spec) | 165 N•m {16.8 kgf•m} / 12,500-es fordulaton |
Áttétel | 6 sebességes, dog-ring |
Véghajtás | O-gyűrűs lánc |
Primer áttételi arány | 1.551 (76/49) |
1. fokozat | 3.188 (51/16) |
2. váltóáttét | 2.526 (48/19) |
3. váltóáttét | 2.045 (45/22) |
4. váltóáttét | 1.727 (38/22) |
5. váltóáttét | 1.524 (32/21) |
6. váltóáttét | 1.348 (31/23) |
Tengelykapcsoló | Nedves többtárcsás, kézi |
Végáttételi arány | 2.333 (42/18) |
Váz típus | Rács szerkezetű, nagy szilárdságú acélcső, lengőkar rögzítő lappal |
Utánfutás | 108 mm |
Rugóút, első | 120 mm |
Rugóút, hátsó | 135 mm |
Gumi [első] | 120/600 R17 |
Gumi [hátsó] | 190/650 R17 |
Kormányzási szög, bal/Jobb | 27° / 27° |
H x Sz x M | 2,070 x 850 x 1,160 mm |
Tengelytáv | 1,450 mm |
Hasmagasság | 130 mm |
Ülésmagasság | 830 mm |
Üzemanyag mennyiség | 17 liter |
Menetkész tömeg – Kombinált | Tbc kg |